Обмін та повернення

Відповідно до ст.9 Закону споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня покупки, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

Таким чином, обміняти непродовольчий товар належної якості на інший, аналогічний, можна якщо:

  • з моменту покупки пройшло не більше 14 днів;
  • товар не використовувався;
  • збережені товарний вигляд товару, його споживчі властивості, всі пломби, ярлики і т. д .;
  • зберігся розрахунковий документ, який споживач отримав разом з товаром;
  • товар не входить до переліку товарів, що не підлягають обміну.

Повернути товар належної якості і забрати гроші можна, якщо дотримані всі перераховані вище умови та аналогічного товару, необхідного покупцеві, немає в продажу.

При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час розірвання договору. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші в день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше семи днів.

На замітку любителям час від часу брати в магазинах товар «на прокат» і потім повертати його назад як що не підійшов: в більшості випадків, якщо річ має товарний вигляд, в магазині без питань візьмуть її назад, але якщо у продавця виникнуть сумніви і він захоче провести експертизу, яка покаже, що товар був у використанні, невдалому махінатору цілком законно буде відмовлено в обміні або поверненні товару.

viber-chatЧат «Дефіс» в Viber telegram-chatЧат «Дефіс» в Telegram